Tuesday, May 13, 2008

SALAHKAH RAKYAT?

"BELAJAR TERUS BELAJAR"
Sehingga ke hari ini telah hampir 2 bulan lebih PRU ke 12 berlalu. Namun bahang kepanasannya tidak lagi berkurangan bahkan semakin lama semakin panas. Kadangkala aku fikir macam penunu bunsen pulak. Tapi banyak perkara yang aku pelik tentang pemimpin Melayu sekarang ini. Ada yang nampak gila kuasa, ada yang nampak macam tak boleh terima kenyataan, ada yang nampak macam jakun bila dapat kuasa dan ada macam-macam lagi. Tapi yang pastinya mereka semua mencari KUASA.Yang peliknya, ahli politik Cina terus bersatu walalupun parti mereka berpecah. Mengapa berlaku?UMNO dan PAS hanya mampu bercakap sahaja untuk bersatu.Bila?esok, lusa, bulan depan, tahun depan atau apabila matahari terbit disebelah barat.Banyak khayalan aku sekarang sebab tiada apa yang dapat aku ungkapkan untuk Politik Melayu. Politik Melayu mesti ada seteru dan tiada jalan perdamaian.Nak berdamai hanya boleh sebut di dada sahaja dan mulut kadang-kadang hanya boleh berkata. Praktikalnya, langsung pocikk.Apa dah jadi Melayu Mudah Lupa ke?Atau buat lupa-lupa.Oklah, aku rasa setakat ni dulu mukaddimah awal aku tentang bangsaku. Ada taklimat untuk perbahasan peringkat kebangsaan sempena Hari Guru di Melaka.Aku gi dulu.....